vrijdag 3 november 2017

ZAPZATERDAG 28 oktober 2017

Deze had je nog van mij tegoed, een terugblik op de ZAPzaterdag van 28 oktober, inmiddels al bijna een week geleden.

Laat ik dit keer eens bij het eind beginnen want we ruimden dit keer wel wat op ja:


Wat je ziet zijn 31 vuilniszakken met daarin 112,9 kilo van de straat geruimd zwerfvuil. De derde keer dat we boven de honderd kilo scoorden sinds we in november 2013 met ZAPzaterdag begonnen.

Bij de Bunthoef maakte iemand zich een beetje ongerust of we die zakken daar zomaar laten liggen.  Nee hoor, die worden allemaal netjes opgehaald door Harun:


Het kon gelukkig allemaal mee maar als we het nog bonter gaan maken heeft Harun echt een grotere vrachtwagen nodig.

Na afloop in de Bunthoef en gezellig samen aan de koffie, werd de vraag gesteld of we daar blij mee moeten zijn, met 31 zakken, mer 112,k kilo. Ik weet wel waar ik blij mee ben: dat er zoveel mensen komen helpen met zwerfafval opruimen. Met z'n twaalven dit keer. Ian Dury zong er ooit een lied over: Reasons to be cheerful part 3.

Daan, helemaal uit Utrecht en op bezoek in Oosterhout, deed ook mee en had zijn dochters meegenomen om ons mee te helpen:


Het was alweer even geleden dat we vanaf de Bunthoef waren gestart en mijn favoriete route waar altijd meer dan genoeg te doen is, is die langs het fietspad richting het kanaal, vervolgens langs het kanaal en via Galvanitas en het politiebureau weer terug.

Enkele van de gevonden voorwerpen op deze route. Een zak vol slagroompatronen:


Spul waar dringend statiegeld op moet:


Zoal ik zei, graag dringend statiegeld op plastic flesjes en blikjes want de zakken zaten er vol mee:


En met een Mc D in de wijk ontkom je niet aan deze verpakkingen:


Kom ons gerust een keertje meehelpen Mc D-ers, jullie bedrijfsleider weet me te vinden.

En ook deze, de Anta Flu verpakking:


Misschien denk je dat het met deze Anta FLu verpakkingen wel meevalt op straat omdat je ze weinig ziet. Dat komt dan omdat je niet kijkt. Via de Litterati App worden deze Anta Flu verpakkingen en uiteraard nog een heleboel andere soorten verpakkingen, geregistreerd tijdens het opruimen ervan. Je zult ervan schrikken om welke hoeveelheden het dan gaat.

Iedereen die heeft meegeholpen of ons op welke andere manier dan ook heeft ondersteund: hartstikke bedankt. Enne, gemeente Oosterhout: ga alvast maar sparen voor een grotere vrachtwagen voor Harun:


Peter de Kock.

PS: Wil je ook een keertje meedoen? Dat kan, graag zelfs. Stuur me dan even een berichtje via netwerkoosterheide@gmail.com

Geen opmerkingen: